Hvad er SEO?

SEO betyder Search Engine Optimization og dækker over den søgemaskineoptimering der skal udføres, for at din hjemmeside bliver fundet øverst i søgemaskiner som Google. SEO er en tværfaglig disciplin som dækker over søgeordsanalyse, tekstforfatning, teknisk optimering med mere.

Af Torbjørn Flensted, senest opdateret 28. juni 2017.

Jeg har også set lidt nærmere på de oftest stillede SEO-spørgsmål her i 2017, som jeg har trukket fra StoryBase. Og så har jeg givet mit svar på dem herunder:

 

Hvad betyder SEO?

SEO betyder Search Engine Optimization og på dansk benævnt som søgemaskineoptimering eller blot SEO.

Hvad er SEO-optimering?

SEO optimering er at arbejde med dit eksisterende content eller at skabe helt nyt content, der matcher dine kunders behov på en sådan måde, at det er DIT indhold, der bliver vist i relevante Google-søgninger.

Hvad er SEO artikler? Hvad er SEO tekster?

SEO artikler eller SEO tekster er tekster, der ofte er spammet til med keywords. Dem skal du for alt i verden undgå at få lavet, da der er stor risiko for, at de vil skade din SEO.

Hvorfor SEO?

Du skal have SEO fordi du gerne vil have organisk trafik og besøg på din hjemmeside fra internettets største kanal. Når vi først forstår søgeadfærden hos målgruppen, kan du med SEO gøre din virksomhed mere synlig, når der søges. Så hvorfor SEO? Fordi du gerne vil findes, når der søges efter en virksomhed som din.

Jeg ønsker dig rigtig god fornøjelse med din SEO-)

Torbjørn Flensted

PS.: Står du og skal til at lægge dine SEO-planer? Så meld dig til vores nyhedsbrev og få inspiration til SEO i indbakke.


4 Kommentarer
  • Michael
    Posted at 21:53h, 06 januar Svar

    Hej Torbjørn

    Sådan er det vel ikke altid med SEO artikler? Vi har fået lavet SEO artikler på Powercube.dk af en IT studeredende. Og ja, det er rigtigt, den gammeldags metode med at spamme med keywords, er for længst uddød! Men SEO artikler kan vel godt brygges fint sammen?

    De bedste hilsner
    Michael

    • Torbjørn Flensted
      Posted at 18:14h, 11 januar Svar

      Jeg tror vi er enige Michael.

      Når indkøber bestiller x tekster med merkatet “SEO-artikler” er risikoen for at få leveret skadende spamtekster høj. Alene benævnelsen “SEO-artikler” tror jeg kan være skadende, da indkøber så har nogle forventning og et billede af SEO som ikke helt matcher 2016-virkeligheden.

      Kh Torbjørn

  • Mathias Riis
    Posted at 17:35h, 10 januar Svar

    Jeg vil give dig helt ret Michael. Efterhånden ved alle godt at det kræver indhold i god kvalitet, og som er læseligt at mennesker, for at få en positivt SEO effekt.

    Alt andet end relevant kvalitetsindhold, vil ikke gave noget som helst. Og når Google yder en stigende indsats for at fjerne spamsider, vil dårlig kvalitet være direkte skadeligt på den lange bane.

Tilføj en kommentar