# | Domæne | Fælles søgeord |
---|
# | Søgeord | Søgevolumen | Antal konkurrenter |
---|
Herunder får du en guide til, hvordan du med dette gratis værktøj til konkurrentanalyse, lynhurtigt finder dine nuværende konkurrenter på Google.
Du får ydermere tips til, hvordan du med et par smarte hacks kan afsløre fremtidige konkurrenters SEO-strategier.
Analysen giver dig alt i alt et unikt overblik over, hvilke konkurrenter du deler flest søgeordsplaceringer med på Google.
Du kan dermed lynhurtigt (og ganske gratis) identificere potentielle seed keywords til søgeordsanalyser med StoryBase, finde content gaps og se din aktuelle share-of-voice på Google — alt sammen indsigter som du kan bruge til at styrke din konkurrenceevne, så du kan skabe vækst med flere kunder i virksomheden!
Lad os kaste os ud i det:
Når du har klikket på knappen “Find konkurrenter” igangsættes konkurrentanalysen, som gennemgår data fra cirka 1,5 millioner domænenavne som alle er synlige på Google i Danmark.
Tip: Kolonnen “Fælles søgeord” viser hvor mange procent af dit domænenavns søgeord hver konkurrent er synlige på. I eksemplet herover er skjoldby.com synlig på 32% af SEO.dk’s søgeord.
Pro tip: Du kan kopiere listen med konkurrenter til clipboard og bruge den i andre værktøjer (se et eksempel på en konkurrentanalyse af i dine backlinks i video-guiden her på siden).
Share-of-voice er beregnet ud fra domænernes synlighed i Google (søgeord og placeringer) og viser deres procentvise størrelser:
I enhver konkurrentanalyse er det vigtigt at vide, hvor stor en andel du har af synligheden. Her giver share-of-voice af din synlighed i Google dig det skarpe overblik, så du kan målrette din markedsføring og få en større andel af kunderne i markedet.
Pro tip: Brug listen af søgeord som Seed Keywords i dine søgeordsanalyser med StoryBase. Med ét klik på knappen “Find spørgsmål” får du masser af inspiration til spørgsmål som du kan besvare på din hjemmeside:
Filtrér, så du eksempelvis kun ser de søgeord, som dine konkurrenter er synlige på, og som dit eget domæne ikke er synligt på:
Denne smarte content gap analyse kan give dig en masse inspiration til potentielle nye søgeord, nye produkter, nye ydelser samt nyt content som du med fordel kan inddrage i din strategi.
Pro-tip: Eksporter til CSV eller kopier til clipboard:
Har din virksomhed endnu ikke arbejdet med SEO, så dit domænenavn endnu ikke er synligt på Google?
Eller er du ved at lægge en strategi for de produkter og ydelser som din virksomhed skal satse på i fremtiden?
Her kan du med konkurrentanalyse-toolet nemt finde dine fremtidige konkurrenter, forstå deres styrker og svagheder — og også afslører hvilke produkter og ydelser de i dag har succes med.
Her er alt du skal gøre:
I stedet for at indtaste din virksomheds eget domænenavn i konkurrentanalyse-værktøjet, skal du blot analysere på dine ideelle konkurrenters domæner — det vil sige, at du ganske simpelt kan kigge dine fremtidige konkurrenter efter i kortene!
Det er faktisk lidt som at kigge i en krystalkugle, hvor du ser nogle af fremtidens muligheder. Lynhurtigt kan du bygge en konkurrentliste, se hvilke søgeord og produkter eller ydelser som de bedste virksomheder har satset på, og udnytte denne viden til din strategiske fordel.