SEO-analyse af 5,5 millarder danske Google-søgninger

Af Torbjørn Flensted, senest opdateret 8. marts 2016.

I dag løfter vi sløret for en omfattende topliste over de 800.000 mest googlede websites i Danmark i 2015.

 

Du kan tjekke dit eget websites placering på toplisten her.

I analysen fremgår det bla., at Wikipedia snupper førstepladsen lige over mastodonterne Facebook, YouTube og Google stærkt efterfulgt af danske medier som Ekstra Bladet, DR og TV2. Lidt længere nede på toplisten finder man alt fra dagblade, pornosites og webshops til rejseselskaber, banker og byggemarkeder.

insights

De websites, der topper listen udmærker sig hovedsageligt ved at være kendte brands og stærke leverandører af lige netop den type indhold som danskerne søger allermest efter.

De 10 mest populære websites i Danmark tilsammen står for 19,9% af den samlede søgetrafik. Analysen tager udgangspunkt i, hvordan godt 5,5 milliarder danske søgninger i Google fordelte sig i 2015.

Den datadrevne tilgang til SEO og content creation vinder
Virksomhederne i toppen af listen formår at trænge igennem støjen og vinde de helt store markedsandele. Vinderstrategien er at satse benhårdt på sin digitale forretning, ved blandt andet at omsætte data og viden om danskernes søgeadfærd til indhold som danskerne efterspørger.

Du kan se hele SEO toplisten her.

/Flensted

PS.: Søgeadfærdsdata i analysen er fra Danmarks største søgeordsdatabase StoryBase.com


Ingen kommentarer

Tilføj en kommentar